Конспект заняття для дітей середньої групи

КАЗКА НАС ВСЬОМУ НАВЧИТЬ

Освітні завдання :
Розвивальні: розвивати уяву, пам'ять, мислення.
Виховні: виховувати вміння поводити себе в різних життєвих ситуаціях.
Навчальні: закріпити знання дітей про знайомі казки, пізнаючи їх за допомогою загадок. Вчити висловлювати своє ставлення до героїв, оцінювати їхні вчинки, робити висновки щодо поведінки в небезпечній ситуації. Продовжувати збагачувати досвід дітей знаннями про взаємини людей на прикладі казок. Вчити правильно відповідати на запитання за змістом казок, використовуючи різні типи речень, дотримуючись правильного порядку слів. Продовжувати збагачувати словник дітей відповідно до теми „Дитина між людей".
Словникова робота: Забороняючий знак, неслухняний, лихо, правило.
Методи і прийоми: Відгадування загадок, розповідь вихователя, дидактична гра, художнє слово.
Попередня робота з дітьми: Читання казок, придумування забороняючих знаків. Підготовка вихователя: Виготовлення атрибутів до д/г „Казка нас всьому навчить" та „Підбери знак", підбір іграшок.
Демонстраційний матеріал: Декорація лісу, іграшки казкових персонажів.
Роздатковий матеріал: Ілюстрації до казок, забороняючі знаки.
Література: Програма «Я у Світі», програма „Основи безпеки дітей дошкільного віку".
Хід заняття
Фея Казки: Добрий день, малята! Я - Фея Казки, а як звати вас?(Діти називають свої імена) Мені дуже приємно познайомитися з вами. Я прийшла до вас, бо думаю, що ви любите слухати казки і багато їх знаєте. Тому сьогодні запрошую вас до чудової країни казок. Ви хочете піти зімною? Моя країна не проста, щоб потрапити до неї. нам потрібно пройти в чарівні ворота, а в них пройде тільки той. хто назве свою улюблену казку.

(Діти називають казки і проходять у ворота)
Фея Казки: А ось і моя країна.
Ласкаво просимо в країну чарівну.
Де королевою її величність Казка.
Побачимо там диво-дивину.
Ходім до неї. діточки, будь ласка!
В країні Казки не завжди тепло
Тут ллють дощі, хурделиця вирує,
Тут в боротьбі Добро карає Зло
І переможцем у життя крокує.
Погляньте, як тут чудово. В моїй країні живе безліч казкових героїв. Погляньте навкруги, кого ви впізнали з них?(Діти називають героїв казок. З'являється Лісовичок).
Лісовичок: Добрий день, малята!
Я - дідусь Лісовичок,
Маю гарний піджачок.
Сиву бороду ношу,
В цьому лісі я живу.
Ліс великий, ліс казковий
І чудес багато в ньому.
В лісі я сховав казки,
Ви знайдіть їх, малюки.
Потім з ними ви пограйте
І казки всі відгадайте.
(Лісовичок зникає)
Фея Казки: Зник Лісовичок, а ось мабуть і гра. Сідайте зручно, я розкажу як потрібно грати, а називається ця гра „Казка нас всьому навчить". Спочатку потрібно покрутити стрілочку, а щоб вона покрутилась, необхідно сказати чарівні слова:

Стрілка, стрілочка, крутись
І на казці зупинись.
Ви повинні знайти конверт зі смужками такого ж кольору як і сектор, на який вкаже стрілка. За допомогою загадки пригадати назву казки та відповісти на моє запитання. Хто перший почне крутити стрілочку.(Вибирають за допомогою лічилки). На сектор якого кольору вказує стрілочка? Знайди конверт зі смужками такого ж кольору.
Загадки:
1. Стоїть півник на печі, їсть смачненькі калачі. Тут лисичка прибігає. Мерщій півника хапає. Як називається ця казка'? Яке лихо трапилося і чому? Як ви гадаєте, чому навчає нас ця казка?
2. Бабуся онучку дуже кохала. Шапочку червону їй подарувала. Дівчинка ім'я забула сказати. Ну, відгадав, як її звати?
(„Червоний Капелюшок")
3.1 відділі він утік. І від баби він утік.
А від лисички втекти не зміг.
(„Колобок")
4. А малята-козенята Вовку двері відчинили.
В дім до себе упустили.
Всіх він з'їв, одне зосталось
Звіру в лапи не попалось,
Бо сховалось.
(„Вовк і семеро козенят")
Курочка дуже про півника дбала, Лікаря навіть йому викликала. Півник не слухав сестричку свою, В річці загинув від тонкого льоду.
(„Умій почекати")
Козенята в хатці жили, І сірниками її спалили.

Сталася велика біда
Без хатинки залишилася сім'я.
(„Козенята та вогонь")
Цапки на місточку зустрілись,
Посварилися, побились
Та й у річку звалились.
(„Про двох цапків")
Гарні, зелені були ягідки.
Курочка каже: „Накличеш біди".
Півник ураз захворів на живіт,
Більше не схоче він ягідок тих.
(„Умій почекати")
(Закінчується гра, з'являється Лісовичок)
Лісовичок: Бачу, що ви знайшли всі мої казки і гадаю, що багато чому навчилися за допомогою них. А щоб ви мене не забували, подарую вам ось цю книжку з новими казками, ви їх читайте і мене не забувайте. А ще візьміть ось ці знаки, вони допоможуть вам уникнути лиха. До побачення, діти.
Фея Казки: Дякуємо тобі, Лісовичок. В чарівній країні ми побували, але настав час повертатися до дитячого садка, давайте знову пройдемо через чарівні ворота.
(Діти повертаються)
Фея Казки: Ось ми і в садочку. Сідайте зручно і давайте поглянемо, які знаки подарував нам Лісовичок, пограємо з ними. У кожного з вас лишився малюнок до казки, яку ви відгадали. Я буду показувати знак, а ви скажете, що забороняє робити цей знак і до чиєї казки він підходить.

Гра „Підбери знак"
Фея Казки: Я гадаю, що ви добре запам'ятали ці правила і завжди будете їх виконувати і тоді з вами не трапиться лиха. А мені теж час повертатися у свою країну. До побачення, малята.

Конспект заняття для дітей старшої групи
ПОДОРОЖ ДО ЛІСОВИЧКА
Освітні завдання :
Розвивальні: розвивати пам'ять, мислення, мову, спостережливість..
Виховні: Виховувати у дітей відповідальне і дбайливе ставлення до природи
Навчальні: закріпити знання дітей про різні природні явища і правила поведінки в разі появи цих явищ. Вправляти дітей у правильному користуванні предметами вжитку і сприяти оперуванню отриманими знаннями у штучно створених ситуаціях.
Словникова робота: Збагачувати словник дітей новими словами: „довкілля", „природні явища", „стихійні лиха".
Методи і прийоми: Словесний - читання віршів. Практичний - ігри. Наочний -розгляд ілюстрацій.
Попередня робота з дітьми: Бесіда про природні явища та стихійні лиха, читання художніх творів, вправляння у розв'язуванні проблемних завдань.
Підготовка вихователя: Написання конспекту заняття, виготовлення дидактичної гри „Назви природні явища".
Демонстраційний та роздатковий матеріал: Малюнки до ігор, рюкзаки та різні предмети, палатка.
Індивідуальна робота з дітьми: Розповідь „Як я провів вихідний день".
Література: „Екологічне виховання дошкільників" Н.В.Лисенко.
Хід заняття
Вихователь: У краю лісів й річок
Має дім Лісовичок.
Він про все у лісі дбає
Пильним оком доглядає.
Має друзів він багатоЛюблять друзі працювати.

Господарство лісу гарне -
Отже, праця їх не марна!
(Заходить Лісовичок)
Лісовичок: Ось, малята, ми знову зустрілися. Я чекав вас. чекав до себе в гості й не дочекався. І вирішив до вас повернутися, щоб дізнатися і перевірити чи не нашкодите ви в лісі, чи не трапиться з вами якогось лиха. А для цього я приготував для вас цікаві ігри і перевірю, чи знаєте ви. як поводити себе в природному середовищі, які явища відбуваються в природі і які сюрпризи вона може нам приготувати. Ось я приготував гру „Так чи не так".
Вихователь: Так, нам знайома ця гра. мив неї грали. Діти, нагадайте, будь ласка, правила і хід гри.
(Діти нагадують правила і хід гри).

Д гра „Так чи не так"
Лісовичок: Молодці! Правила поведінки в довкіллі ви добре знаєте. А чи знаєте ви, які явища зустрічаються в ньому і чим вони можуть загрожувати людині. Давайте перевіримо це в грі „Назви природні явища". У вас є картки, де зображені явища природи. Я буду вам показувати малюнки, на яких зображені такі ж природні явища і той, у кого є такий малюнок, повинен накрити його фішкою і пояснити, яке природне явище на ньому зображене і чим воно може загрожувати нам з вами, Пояснює той, у кого я запитаю.

Д /гра „Назви природне явище"

Вихователь: Наші діти дуже люблять свій рідний край і бережуть його, роблять все можливе, щоб краса не загинула, щоб наша земля була завжди веселою, квітучою.
Лісовичок: Я дивлюся на вас, діти, і душа радіє від того, що ви такі небайдужі до свого краю, любите його всім серцем. І природа вас любитиме і оберігатиме. Бо добрих людей вона чує і розуміє, та й не раз допоможе. А я запрошую вас до лісу! Вихователь: Дякуємо тобі, Лісовичок, за твоє запрошення. Але щоб відправитися в похід до лісу, нам треба до нього підготуватися. Куди ми будемо складати речі, які візьмемо з собою?

(Відповіді дітей)
Вихователь: Ось у нас є багато різних предметів, ви повинні відібрати ті, які нам знадобляться в поході. Це треба зробити швидко і спокійно.

Гра „Збери рюкзак"

(На столі лежить багато різних предметів: ліхтарики, сірники, ложки, мотузки, запальнички, кружка, м “яч. картузи, бинт, зеленка. У кожної дитини рюкзак, речі, які вони відбирають, складають у рюкзак. Лісовичок перевіряє рюкзаки.)
Вихователь: Діти, уявіть, що ми з вами прийшли до лісу. І раптом все небо вкрили сірі хмари, почалася гроза, загримів грім, виблиснула блискавка. Як треба поводитися під час грози?
(Відповіді дітей. Вихователь пропонує розкласти палатку і заховатися від дощу.) Вихователь: Тепло в палатці, аж хочеться заспівати. Яку туристичну пісню ви хочете заспівати?
(Діти виконують пісню „Картошка")
Лісовичок: Тепер я знаю, що спокійно можу чекати вас у себе в лісі.
Вам у походи ходити
І мандрувать, мої діти,
Вмійте ж природу любити.
Кожній стеблині радіти.
Оберігайте ж повсюди
Шлях і стежиночку в гаї.
Все те окрасою буде
Нашого рідного краю!

МАЛЕНЬКІ ДРУЗІ СВІТЛОФОРА
Конспект заняття для дітей II молодшої групи
Освітні завдання:
Розвивальні: Розвивати мову дітей, мислення, пам'ять, увагу.
Виховні: Виховувати вміння бути ввічливими, уважними в ставленні один до одного
Навчальні: Дати дітям знання про те, де і як потрібно переходити вулицю, ознайомити із спеціальними знаками - показниками пішохідних переходів, ввести в активний словник дітей слово "перехід". Поглибити знання дітей про види пасажирського транспорту, їх звуконаслідування. Закріпити знання дітьми основних кольорів (червоний, жовтий, зелений).

Словникова робота: Ввести в активний словник дітей слова „пішохідний перехід" (зебра), „вулиця" та активізувати вживання слів: «автобус», «потяг», «машина», «літак», «світлофор».
Методи і прийоми: Розгляд ілюстрацій, дидактична гра, читання художніх творів, створення ігрової ситуації (зацікавлення).
Попередня робота з дітьми: Розгляд ілюстрацій із серії «Правила дорожнього руху», читання творів художньої літератури, вивчення пісеньки "В траве сидел кузнечик".
Підготовка вихователя: Виготовлення листівок "Світлофор", виготовлення кошиків з бросового матеріалу.
Підготовка дітей: Підготовка дітей старшої групи до ведення діалогу з молодшими дітьми.
Демонстраційний матеріал: Різнокольорові будиночки, іграшки звірят, Світлофор, зебра (пішохідний перехід), костюми Червоного Капелюшка, Крокодила Гени. Курчатка. Світлофорчика.

Роздатковий матеріал: д/гра "Збери квітку", кружечки зеленого, червоного, жовтого кольору, листівка "Світлофор" , різнокольорові повітряні кульки. Література: "Бібліотечка вихователя дитячого садка" № 23-24,01р., С. Маршак "Світлофор". С. Михалков "Моя вулиця".
Хід заняття
Вихователь: Діти, погляньте, які гарні повітряні кульки в мене є. Якого вони кольору?
(Діти називають кольори: червоний, жовтий, зелений) Заходить Світлофорчик, він плаче.
Вихователь: Ой. Світлофорчик до нас в гості прийшов. Чому ти плачеш?
Світлофорчик : 3 моїм татом Світлофором Світлофоровичем сталося лихо. В казковому місті, де він стоїть на вулиці, пройшов великий дощ, і з таткових очей змило фарбу. Тепер вогники його очей не горять, в місті кожного дня трапляютьсяаварії, бо Світлофор Світлофорович не може допомагати людям: ні водіям, ні пішоходам. Допоможіть мені знайти фарби для мого татка.
Вихователь: Щоб допомогти тобі. Світлофорчику, нам треба вирушити до казкового міста. Діти, на чому ж ми помандруємо?
( Діти називають види транспорту)
Вихователь: А на чому найшвидше можна дістатися до казкового міста? Діти: На літаку.
Вихователь: Так. полетимо на літаку, буде найшвидше. Уявіть себе маленькими літачками, заводимо мотори (р- р- р). Полетіли. А ось і казкове місто вже видно. Приземляємося. Ну. ось ми і в казковому місті. І потрапили прямо на різнокольорову вулицю. Якого кольору будиночки стоять на цій вулиці?

(Діти називають).
Світлофорчик: На цій вулиці живуть мої друзі: Жовте Курчатко. Червоний Капелюшок і Крокодил Гена.
Вихователь: То треба до них завітати, можливо вони зможуть нам допомогти. Як ви гадаєте, малята, в якому з цих будиночків живе Жовте Курчатко?
Діти: В жовтому.
Вихователь: Давайте підійдемо до цього будиночка. Ви впевнені, що саме це жовтий будиночок? А з чого видно, що це жовтий будиночок? Діти: У нього жовтий дашок.
Вихователь: Тоді давайте постукаємо і подивимось, чи справді в ньому живе Курчатко. (Стукають)
Курчатко: (виходить) Добрий день, малята, раде вас вітати.
Вихователь: Добрий день, Жовте Курчатко. Чи не можеш ти нам допомогти: не даси трохи жовтої фарби для Світлофора Світлофоровича?
Курчатко: 3 радістю допоможу, але ви повинні назвати мені, що буває жовтого кольору.
Діти: (називають) Курчатко, сонечко, банан, лимон, кульбабка, диня, груша, листочки восени...
Курчатко: Молодці, діти, ось вам жовта фарба.
(Дає дітям жовті кружечки, які діти складають у свої кошики).
Вихователь: Дякуємо тобі. Курчатко. Тепер підемо до Червоного Капелюшка. Як ви гадаєте, в якому будиночку вона живе?
Діти: В червоному. Ось він.
Вихователь: Постукаємо до нього і побачимо, хто з нього вийде.
(Стукають)
Червоний Капелюшок: Добрий день, малята. Що привело вас до мого будиночка?Вихователь, діти: Добрий день. Червоний Капелюшок. Ми шукаємо фарби для Світлофора Світлофоровича. Чи не даси нам трохи червоної фарби?
Червоний Капелюшок: Звичайно дам. Але спочатку допоможіть ви мені. Посадіть біля мого будиночка червоні квіти.
Д/ гра "Збери квітку"
(Діти шукають пелюстки червоного кольору і вкладають їх у трафарет квітки.)
Червоний Капелюшок: Молодці, діти! Ось фарба червоного кольору, як ви просили для Світлофора Світлофоровича.
(Дає дітям червоні кружечки)
Вихователь: Дякуємо тобі Червоний Капелюшок. Нам вже час іти до Крокодила Гени. Цікаво, в якому з цих будиночків живе Крокодил Гена? Діти: В зеленому.
Вихователь: То де ж зелений будиночок? (шукають...) Постукаємо до нього. Крокодил Гена: (виходить). Добрий день, малята!
Вихователь, діти: Добрий день Крокодил Гена. Чи не можеш ти подарувати нам трохи зеленої фарби для Світлофора Світлофоровича.
Крокодил Гена: Звичайно подарую. Я дуже люблю цю фарбу і навіть дружу з тими звірятами, які мають зелений колір. Знайдіть, будь-ласка серед цих тварин (звірят) тих, яких можна назвати моїми друзями.
Діти: Це зелена жабка, дракончик, крокодил, динозаврик.
(Ставлять їх коло будиночка Крокодила Гени.)
Крокодил Гена: А яку зелену пісеньку ви знаєте?
"В траве сидел кузнечик"
(Діти співають 1 куплет)
Молодці, діти! Ось вам зелена фарба. (Дає дітям кружечки зеленого кольору.
Вихователь: Дякуємо тобі , Крокодил Гена. А он і Світлофор Світлофорович стоїть. Зараз ми розфарбуємо його очі. (Вихователь приклеює кружечки Світлофору.) Тепер він може з нами пограти.
Гра "Водії та пішоходи"
(Діти діляться на підгрупи: водіїв і пішоходів і діють у відповідності до сигналів світлофора)
Вихователь: Діти, давайте подякуємо друзям Світлофорчика і подаруємо їм наші різнокольорові кульки. Кожному кульку його кольору (повертаються до будиночків і дарують кульки). Дякуємо за допомогу. До побачення, друзі.
Вихователь: А нам вже час повертатися до дитячого садка. Але спочатку скажіть, будь ласка, чи можна маленьким діткам самим без тата і без мами гуляти далеко від своєї домівки, подорожувати? (Ні, не можна). А чому? А ви самі подорожували? Ні. ви були зі мною.
А чи можна маленьким діткам самим без дорослих переходити вулицю? (Ні, не можна) От і ви переходили вулицю не самі, а зі мною. А щоб ви назавжди запам'ятали, на яке світло світлофора що потрібно робити, Світлофор Світлофорович дарує вам ось такі маленькі світлофорчики.
Кiлькiсть переглядiв: 3293